Praktijk RAAI
Voor kinderen, ouders en professionals
 

Klachtenregeling

Bij Praktijk Raai staat het welzijn en de tevredenheid van mijn cliënten altijd voorop. Ik streef ernaar om een veilige en ondersteunende omgeving te bieden voor iedereen die gebruik maakt van mijn diensten. Ik begrijp echter dat er momenten kunnen zijn waarop je mogelijk niet volledig tevreden bent met de geboden zorg.
Ik waardeer open communicatie en feedback en moedig cliënten aan om eventuele zorgen, ontevredenheid of klachten met mij te delen. Ik sta altijd klaar om deze zaken te bespreken en samen naar oplossingen te zoeken, met als doel uw ervaring zo prettig mogelijk te maken.
Soms kan het echter voorkomen dat cliënten zich niet volledig gehoord of begrepen voelen of dat ze hun zorgen liever met een onafhankelijke partij bespreken. In dat geval hebben cliënten de mogelijkheid om contact op te nemen met de onafhankelijke vertrouwenspersoon van Jeugdstem. Deze dienst is kosteloos en stelt cliënten in staat om hun zorgen in vertrouwen te bespreken met een externe en neutrale persoon.
Mocht, ondanks deze inspanningen, de ontevredenheid blijven bestaan en is de communicatie met mij niet naar tevredenheid verlopen, dan is Praktijk Raai aangesloten bij bij de klachten- en geschillenregeling psychische en
pedagogische zorg, opgezet vanuit P3NL. Deze commissie zal de klacht onderzoeken en een onpartijdige beoordeling geven. Hoe dit in zijn werk gaat, kunt u hier lezen.
Ik geloof dat openheid, transparantie en de bereidheid om naar mijn cliënten te luisteren, cruciaal zijn voor het bieden van hoogwaardige zorg. Ik hoop dat ik met deze procedure kan bijdragen aan het oplossen van eventuele ontevredenheid en dat ik de ervaring van mijn cliënten kan verbeteren.